Ramadhan Al-Mubarak

Ramadhan ; panas. Tu lah apa yg aku tahu. Panas merangkumi dua benda iaitu panas luaran dan panas dalaman. Panas luaran bermaksud cuaca yg kita alami skrg ni panas je [ia juga membuatkan kita haus yg teramat sgt] dan lagi satu iaitu panas dalaman yg bermaksud dalam hati kita ni asyik panas je. Asyik nk marah je. Itu lah yg dinamakan dugaan di bulan ramadhan. All that we have to do is relax. Take a nice deep breath and just relax

But sekarang ni apa yg aku amat sangat tak puas hati is aku tak puasa pada first day of fasting. Sungguh sakit hati. Macamana boleh dpt serangan tentera jepun pun aku tak tahu la. Selalunya tentera jepun tak serang awal awal bulan mcm ni adoyai. Baru ingt nk puasa penuh eeeeeeee geram. Jealous tengok kwn pergi sembahyang, menahan diri drpd mkn dn minum bagai. Aku nk solat err >< Aku nk pergi terawihh

Aku harap harap sgt Ramadhan kali ni bagi aku sinar kebahagiaan Aminn. Yes, Ramadhan penuh dgn keajaiban dan kerahmatan. Aku harap keajaiban tu akan berlaku pada aku dan aku akn mendapat kerahmatan keatasnya. Aku berharap sgt sgt. Tapi ye lah, aku manusia lemah, aku tak mampu nk buat apa apa kan. Kerahmatan hanya diberikan kpd org yg berusaha utk mendapatkannya. Aku nk dia tahu yg aku syg dia sumpah. Tiga hari tak text, woah rasa mcm nk mati ergh kbye

p/s : tentera jepun tu err err err err penyakit yg dihadapi oleh org perempuan setiap bulan err err [awkward]